עפר אלוני כותב, מצייר, מעצב ומפיק : ע"פ התורה. הגאון מוילנה למד את הרפואה , המתמטיקה והמוזיקה דרך התורה ועפר לומד מהתורה את יסודות היצירה והעשייה עם השלכה לעולם התקשורת, עפר כותב ומצייר: היסטוריה, מדע וללב כותב בשיט שיסד "קצר ולווריד" לדור החיי בהסח הדעת עם עשרות אלפי מסרים ביום המונעים ממנו את אחד מערכי החכמה- ההקשבה, ערך יסודי בהבנת הנמצא, עפר מצייר עם תפיסת עולם של "אין צייר כאלוהינו" (מסכת ברכות) ומעצב "עיצוב פנים עם פנימיות" שכלל מרכז מבקרים אל מול 40 מיליון מבקרים בתערוכת אקספו בסין ומפיק "כי זה עולם העשייה ולא הנאום לאומה...
דימיונו של האדם לאלוהים הוא בכוח היצירה שלו (הרב סולוביצ'יק)
Whats special about this painting? : the similiarty of man to god
is in his power of creation (Rabbi Soloveichik) creating will arouse creation
האם הישראלים רועים בשדות זרים? מוליכי דעת הקהל בעולם שואבים את היצירתיות שלהם מכאן, ואנחנו מחקים אותם ככלב הרץ אחרי זנבו?! מדונה שואבת את יצירותיה מכאן...הסרט "מטריקס" מציג את ציון כערך עליון, ואצלנו, מדחיקים את המושג ציון?! להזכירכם, ציון הייתה הקונספט ו/או החזון הבולט ביותר בהיסטוריה, אשר התממש... במפגש אמנים בעין הוד בשנת 1980, התייחס ז'אן פול סארטר - גדול הפילוסופים בעולם, לחיבתם של אמנים ישראלים לתרבויות זרות. "אתם יודעים כמה אתם עשירים?" ועוד אמר, שבמרתפי הבנקים שלנו יש מיליארדים של דעות, ואילו אנחנו הולכים ומבקשים הלוואות בבנקים זרים... ואני שואל אותך, מאיפה בא לנו הסעיף לחקות את העולם, באישי - חברתי - פרסומי ומדיני?!
פורום יהדות ועסקים שיזמתי
הערה: בגלל ריבוי הציורים והקמפיינים השיווקים, לבלוג זה ייקח זמן להגיע לצורתו הסופית
הקדמה מקדימה: האמנות שלי נשענת ביסודה, מחד על ידיעות שספגתי מהתורה החל מרש"י שלימד אותי על ההגדרה של ההשראה ומהיכן ניתן לקבלה, דרך הרמח"ל שחידש לי שהזיכרון מעורר מהחידוש ומהגאון מוילנה שהאיר לי את התובנה שיש לצייר על בד שחור ולא לבן. מעבר להשקפה הנ"ל (שהרי כל דבר נשען על הרוח והחומר) את הפרקטיקה ספגתי מרמברנט, סזאן, פול גוגן, וואן גוך, פול גוגן, ווראמיר...
הנחת יסוד יש ללמוד את הנחות היסוד ואת השורש תחילה בגלל ריבוי הפרטים החיים המקיפים אותנו המורכבים מפרטים מרובים העלולים לבלבל בריבויים את המתבונן. לכן, עלינו לגלות תחילה את אמיתות היסוד של המציאות, כדי שאלה ישמשו לנו כלי עבודה בהבנת הנמצא במסע של החיים ובהשאלה: כל צבעי הקשת מורכבים משלושת צבעי יסוד בלבד. מטרתו של שיעור זה היא להניח בידי הקורא כלי אשר כזה. כשנטמיע בתוכנו את תובנת הפרספקטיבה של החיים, נוכל לרכז את מהלכינו בצעידה ממוקדת לעבר יעדי חיינו ובהשגתם.
על המחבר שזה "אני" "לא באתי לחדש דבר אלא להזכיר לכם נשכחות" היא אמירה של הספר "מסילת ישרים" המלווה אותי לאורך ורוחב השנים... משפט זה תרם לי בחיי התוכן, בחיפוש בסביבתי הקרובה וחסך לי כרטיס טיסה, למזרח הרחוק והקרוב...מלבד תרומתה של אמירה זאת בחיי הרוח שלי הוא אף תרם לי לחיי החומר. שהרי בעבודתי, המלצתי לתלמידי וללקוחותיי שעדיף להישען על ההזכרה מאשר לחדש חידושים זרים הדורשים הטמעה יקרה בנפשו של הצרכן. גם חוג זה נולד בסביבה מוכרת לכל אחד מאתנו ונועד לעורר את התלמיד, מחיי השעה במושגים המצויים כאן בנמצא.
בפרק זה אחשוף את דרכי , אך אם יש מי שמעוניין להחשף ליסודות התורניים והטכניקות שמאחורי עשייתי , מוזמן ל"מיני מוזיאון שואה או תקווה" בי-ם.
ואחתום ב"אין צייר כאלוהינו" כי עולמנו הוא עולם השקר אך השם צייר עולם שנראה כאמיתי וזאת הגדרה של צייר טוב...
יסוד: למה חייבים לצייר על בד שחור ומה סדר הצבעים? הפרספקטיבה של הצבעים, מקרים לעבר החמים... ולמה בד שחור בהמשך:
פרק 1. ראשית
1. "נוף בחדרה" בשעה שגרתי עם אחד הציירים הגדולים בעולם הרב המקובל גדעון הולנד וממנו למדתי את היסודות
ב. "יחס זהב"
2
הציור שולב בספרי "נקודת אחיזה בהבנת הנמצא, ספר פילוסופי מצחיק ולא רק על אליפות העולם בהבנת הנמצא" (ועל כך בהמשך)
ג. 1. "החומר משתוקק לצורה"
הספל נראה בצורת ספל כי החומר שבתוכו האטומים וכו' נעים בקצב מסויים ובכך מגדירים את היצירה כספל וכן לגבי שאר היצירות מלשון צורה שאליהם אנו נחשפים.
3.
4. הציור שולב בספרי "נקודת אחיזה בהבנת הנמצא, ספר פילוסופי מצחיק ולא רק על אליפות העולם בהבנת הנמצא" (ועל כך בהמשך)
ג. 2. "החומר משתוקק לצורה" בזכות הצורה של החומר ניתן לראות את החומר, כלומר חומר בלי צורה לא ניתן ליזיהוי - שזאת ההגדרה של תהו ובואו/ היולי/ החלקיק האלוהי...
5.
6. הציור שולב בספרי "נקודת אחיזה בהבנת הנמצא, ספר פילוסופי מצחיק ולא רק על אליפות העולם בהבנת הנמצא" (ועל כך בהמשך)
ד. שם הציור: השמש מאירה על הירח והירח על המוזה והמוזה מעוררת אותנו ליצירתיות -
"דימיונו של האדם לאלוהים זה בכוח היצירה" האלוהים בורא ואנחנו יוצרים ועושים... לפרטים נוספים במוזיאון כאמור
8. האם פןל סזאן היה נותן לי ציון עובר?
9. מתנה לאמי הצדיקה שמעולם לא דברה אתי על השואה, למרות שרצחו את כל משפחתה, אבא אמא ועשרה אחים ןגם לא על אחותה שרנקה רחל לאה - מעוררת מרד גטו וורשה, להבדיל מהנוכלים כדוגמאת אנטק שסיפר למיליונרים, כדי לקבל כספים, שהוא השתתף במרד גטו וורשה והוא לא ותמורת שקריו הוא קיבל ברנדי
10. ואיפה ה"אני" שלי, זעקתי חרישית...
פרק 2. ריכוז של ציורים ששולבו בספרי שכתבתי וציירתי: "נקודת אחיזה בהבנת הנמצא, ספר פילוסופי מצחיק ולא רק על אליפות העולם בהבנת הנמצא"
11 עטיפת ספרי
12 המשך של ציורים עם אמירות בספרי הנ"ל
13
14
15
16המשך של ציורים עם אמירות בספרי הנ"ל
17
18המשך של ציורים עם אמירות בספרי הנ"ל
19המשך של ציורים עם אמירות בספרי הנ"ל
20. עטיפה אחורית של ספרי נקודת אחיזה
הספר נקודת אחיזה, הפך לתערוכת פתיחה של קניוני עזריאלי
פרק 3. מדע- החומר משתוקק לצורה ואנחנו לא?
3. Philosophy and Science
סדרת "המרד ב"גאונות" של מיכאל אנג'לו" מה אתה מצייר את אלוהים, הרסת את המיסתורין של הציור
21
21 א
21 ב "למה נגיעה שלא נוגעת, נוגעת יותר מנגיעה שנוגעת? כי המרווח יוצר רווחה למניע... כשם שהריק בחלל יוצר כוח משיכה"
21 ג
21 ד
21 ה
21 ו
21 ז
22 ח
22 ט
23
24 ההשתקפות של המרד בכוח המשיכה
25. גם בהיסטוריה האפלה היו אנשים בעלי שאר רוח שמרדו, למרות התרוץ של החושך
26. שמעתי וזה כתוב שאור הכוכבים נועד לתת תקווה...
27. המרד של הצבעים החמים בצהוב בתכלת
28. מזל ש"מעט מהאור דוחה הרבה מהחושך"
29. מאיה שבויה בדעות הנפסדות של היסטוריונים מפגרים
30. ובעברית "החומר משתוקק לצורה ואתה?"
31. השמחה שבמרד הנעורים
פרק 4. היסטוריה - האדם משתוקק לצורה, מהות האדם מורכבת מאחדות ההפכים הנעים בן שתי קצוות היוצרים קונפליקט בן ה"אני" לחברתי ומכאן נובעים השינויים ההיסטוריים, ערב המהפכה הצרפתית דבקו ב"אני" - המלך אך המהפכה דרשה את החברתי וכן בקומוניזם החברתי דרשו את המצב הנוכחי שם ברוסיה והאמת? תמיד באמצע - בשביל הזהב
32 במהות קיימים שני סוגי טעויות 1. העולם מלשון נעלם- חשוך ולא יודעים מה יילד יום 2. כשאנחנו מכניסים את הדימיון שלנו למציאות, כלומר בלילה נדמה לנו שעמוד זה אדם (בשם הרמח"ל)
33 כנ"ל
34 כנ"ל
35 כנ"ל
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
פרק 4 ב. היסטוריה - האדם משתוקק לצורה, סדרת הכל צפוי והרשות נתונה ו/או הכאוס על רקע מתמטי
History - World War II
Name of painter/author : Ofer Sarenka Aloni, Acrylic on canvas. Each painting from this series is built upon the foundation of the unknown on a mathematical background which is confined by two golden oblongs* the golden relation is the divine proportion – the optimal relation between width and length was discovered by Pythagoras's disciple and was depicted in Euclid's book "Elements" 2300 years ago. The solution of the equatio Will produce the golden ratio
אקריליק על קוונס, כל ציור מהסידרה בנוי על *היסוד של הלא נודע על רקע רקע מתמטי - תחום בשני מלבני זהב* (גודל: 143.27 על 43 ס"מ)*יחס זהב - "הפרופורציה האלוהית" – היחס האופטימאלי בין הרוחב לאורך התגלה על ידי אחד מתלמידיו של פיתגורסהיחס תואר בספרו של אוקלידס "יסודות", לפני כ-2,300 שנים. פתרון המשוואה . יתן לך את יחס הזהב.
48
49 שם הציור: משהו על מידת הגאווה והרבה על החיים... ע"פ "סוס ורוכבו רמה בים" (שירת הים) מוסיף לו גאווה על גאותו ונותן לו עוד מעלה כדי להגדיל נפילתו מאיגרא רמא לבירא עמיקתא (ע"פ הכלי יקר) האלוהים הרכיב את המצרי – סמל לגאווה על הסוס – המייצג את הגאווה ואת התמהיל הזה הוא ירה למקום הכי גאה שניתן לתאר... ומשם ריסק להם ת'צורה, משל למלך שחשק להפיל בן כפר, אך נפילתו ממעמדו לא תכאב, מה עשה אותו המלך? העלה את הבן כפר לדרגת שר נחשב ומשם הפילו...
50. שם הציור: שיר השירים, שאין כל העולם כולו כדאי – כיום שניתן בו שיר השירים לישראל, שכל הכתובים קדש, ושיר השירים קדש קדשים משנה, מסכת ידיים שיר השירים פרק ד (בכחול מצוין מה שנחשף בציור)
הִנָּךְ יָפָה רַעְיָתִי, הִנָּךְ יָפָה--עֵינַיִךְ יוֹנִים, מִבַּעַד לְצַמָּתֵךְ; שַׂעְרֵךְ כְּעֵדֶר הָעִזִּים, שֶׁגָּלְשׁוּ מֵהַר גִּלְעָד... כְּחוּט הַשָּׁנִי שִׂפְתוֹתַיִךְ...כְּמִגְדַּל דָּוִיד צַוָּארֵךְ.... אֶלֶף הַמָּגֵן תָּלוּי עָלָיו, כֹּל שִׁלְטֵי הַגִּבֹּרִים ...שְׁנֵי שָׁדַיִךְ כִּשְׁנֵי עֳפָרִים...
הארה וגם הערה: מימין אנשי השכל הצר, מביטים בהשתוממות על החיבור בלב הרחב ולא מבינים, את האהבה שאינה תלויה בדבר
51
52
52
שם הציור: "בריאה יצירה ועשייה" - בריאה היכולת האלוהית בלבד, יצירה מלשון צורה ועשייה – הצבע החיצון (ע"פ הגאון מווילנה)
The name of the painting: "creation, making, activity" – creation by divine capacity only : making from the form and activity – the external color. (By the Vilna Gaon)
53
"צהר תעשה לתיבה" - למה רש"י נזקק לשני פרושים לצהר, חלון ואבן טובה, כי ההשראה עשויה להגיע מבחוץ או מפנימיות האדם
54
55
סדרת הציורים "הכאוס על רקע מתמטי" מנסה לתת מענה לחידת החיים - אם הכל צפוי אז איך הרשות נתונה- הבחירה? והמענה משתקף בסדרה, מחד יש תוכנית מתמטית משותפת ומאידך יש לי בחירה נ ביציקת הצורה ובצבע בתוך המבנה שנקבע מראש
56. שם הציור: המרד של נשות הלב באנשי השכל – הנאצים.
תמיד זאת אישה, החל מהמילדות העבריות שהיו הראשונות שמרדו בפרעה, דרך הנשים שמרדו בתקופת חנוכה וכלה במרד גטו וורשה, שאת עיקר המרד חוללו הנשים, ע"פ פרופ' ישראל גוטמן ודו"ח שטרופ, ובראש המורדות הייתה שרנקה. וכפי שביטה זאת הצייר דלקרואה בציורו המפורסם "החירות מובילה את העם" שבמרכזו דמותה של מריאן המובילה את המהפכה הצרפתית
מתוך הסידרה: "הכול צפוי והרשות נתונה" - הכאוס על רקע מתמטי
57 משטרת הזיכרון חוסמת לנו את האמת ההיסטורית ובמילא את הרוח הנעורה שבמרד הנעורים
58
A series of paintings : " All is expected in advance and premission is given' - Chaos over a Mathematical background
59. שם הציור: קין והבל ו/או המאבק שבין הצבעים הקרים לחמים ו/או המלחמה של הטכנוקרט הקר אל מול הרומנטיקן – בצבע חם.
60.
61
62
A series of paintings : " All is expected in advance and premission is given' - Chaos over a Mathematical background
Name of painter/author : Ofer Sarenka Aloni, Acrylic on canvas. Each painting from this series is built upon the foundation of the unknown on a mathematical background which is confined by two golden oblongs* the golden relation is the divine proportion – the optimal relation between width and length was discovered Pythagoras's disciple and was depicted in Euclid's book "Elements" 2300 years ago. The solution of the equation Will produce the golden ratio Whats special about this painting? : the similiarty of man to god is in his power of creation (Rabbi Soloveichik) creating will arouse creation.
פרק 5. ציור עם אמירה כי בעשרה מאמרות נברא העולם
פרק 5. א'. ציור פרשת השבוע בהזמנה, המתנה שתעורר ותתלה בסלון
61
62
63
64
65
66
65
67
68
69
70
71
72
73
סיכום וריכוז פרק 5. א' ציור פרשת השבוע לדוגמא: ספר בראשית
פרק 5 ב. הדפס - ציור עם אמירה כי בעשרה מאמרות נברא העולם ולא בגרפיקה, אחרת היינו מקבלים את התורה כקומיקס:) לכב' 80 למרד גטו וורשה, כל הדפס כולל מסגור גודל A4 מסומן במסגור שחור ב:51 ש"ח לזכר 51 מורדי גטו וורשה, ששמם חקוק ברח' מילא 18 אבל לא במדינתנו, ניתן לשלוח שליח למוזיאון, לתאום 050-2576313
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
פרק 5 ג. ציור עם אמירה - מקור
84
866
85
87
88
89
90
91
92
פרק 6 נוף גם אנושי
אמסטרדם על הגג
93
94. חוף ת"א
95. ראש פינה
96. מעוז
97. פה נוף, ירושלים
98. יסוד המעלה
99. לסלון האווירי בפריז, ראו בהמשך...
100.
101
102.
103.
104
105
106
107
108 אחדות ההפכים ע"פ המהר"ל מפראג
109 נחלת בנימין בצבע
110 התקווה - צורך נפשי שלא ניתן למימוש פיזי
111- מעצ סוללים את הכביש במקביל אז למה הוא נראה מתחבר בנקודת המגוז? כי זה הביטוי המוחשי למציאותו של האחד הנעלם.
112.
113.
114.
115. "כי מלאכיו יצווה לך לשמורך בכל דרכך"
116. יער ירושלים
117. בכל מקום משתקפת לנו נקודת המגוז כדי שלא יהיה לנו תרוץ לחוסר האמונה שלנו באלוהים
118. יער ירושלים 2
119. ציוויליזציה
120. יער ירושלים 3
121. בדרך המבכה להר הרצל - ירושלים, ביום הזיכרון
122. לאסיה בשם מועצת הורדים
123. פלורנטין ת"א
124.
125
126. נקודת המפגש שבין הצבעים החמים לקרים
127. מרד הנעורים ע"פ הרולינג סטון
פרק 7 נקודת המגוז - הביטוי המוחשי למציאותו של האחד הנעלם
128.
;129. בדרך להר הרצל או לנקודת המגוז?
130.
131
132. מימין הטכנוקרטים בכחול קר ומשמאל הרומנטיקנים בחם ובאמצע הצעקה של מאיה שלא נשמעת
133. הצעקה של מאיה שהוקרבה למען מרד גטו וורשה, מוקפת בהיסטוריונים אטומים.
134. הצעקה של מאיה מוקפת בארבעת היסודות (מימין לשמאל) כחול - מים, אדום אש, צהוב - אדמה ולבן- אוויר
135.
פרק 8 מחיית זכר עמלק, כי זה או אנחנו או הם...
136.
137.
138.
139.
140 "הסרט" שמונע מעבר לעבר ממשטרת הזיכרון
141
142 לוגו
פרק 9 שילוב של אמנות וגרפיקה בהשאלה משמיים וארץ
99.
הצרפתי ואני
הקטלוג הראשון שעיצבתי לכרמל מזרחי
הקטלוג השני שעיצבתי לכרמל מזרחי
הכרטיס ביקור שלי בעבר
כתיבתי ועיצובי, לביתן בעיר הנגצ'ו בסין, אל מול 40 מיליון מבקרים בתערוכת אקספו - בהשתתפות 100 מדינות ואני הקטן ייצגתי את ישראל, תחת הכותרת "נקודת המפגש שבין החכם הסיני לחכם היהודי (ולא הישראלי)
פולדר בפריסה להדפסה ל"מיני מוזיאון שואה או תקווה"
10. כרטיסי ביקור עם תוכן מעורר ונשמר, רוצה? 052-8576401
10. עיצוב פנים עם פנימיות, א. לבתים, ב. תערוכות, ג. חנויות, ברים ומסעדות ד. מרכזי מבקרים גם בסין
ד. סין- מרכז המבקרים בסין למדינת ישראל אל מול 40 מיליון מבקרים בתערוכת אקספו העולמית אל מול 100 מדינות, כלל: 1. טקס קביעת מזוזה 2. ספר על נקודת המפגש שבין החכם הסיני לחכם היהודי באנגלית וסינית במקום ברושור 2. עיצוב פנים 3. קמפיין דינמי
"מסביר" לסינים מה זאת מזןזה
מזכיר להם שיש את הקב"ה, הם נזכרו? מה שבטוח שהיה אייטם מעורר שאלות קיומיות:)
הארוע המרשים בפתיחת הביתן הישראלי בסין היה קביעת המזוזה, אני זוכר שצילצלתי לרה"ג שמחה הכהן קוק זצ"ל ושאלתי שאלת רב אם הביתן (שרץ כשנה) נזקק למזוזה והרה"ג פסק שכן וזה היה מחזה מעורר
דברי תורה בטלויזיה הסינית
כתיבתי ועיצובי, לביתן בעיר הנגצ'ו בסין, אל מול 40 מיליון מבקרים בתערוכת אקספו - בהשתתפות 100 מדינות ואני הקטן ייצגתי את ישראל, תחת הכותרת "נקודת המפגש שבין החכם הסיני לחכם היהודי (ולא הישראלי)
ג. עיצוב פנים של משרדים, חנויות, ברים וביסטרו בר וממסעדות
ביסטרו בר תל אביבי רח' לילנבלום פינת הרצל
אמירות של הפרומו לקראת הפתיחה של הביסטרו בר ולא רק דוד
מראה כללי לעיצוב פנים שעיצבתי ב"גוגן סטודיו בר ולא רק" ברחובות ועל עיצוב זה כתב בספר אורחים סבר פלוצקר:
"מעולם לא ראיתי רעיון וביצוע יותר מקורי מהסטודיו של עופר אלוני, סבר פלוצקר
11. ריהוט מעורר תקווה
"תכלת ים רקיע ספיר כסא הכבוד"
"כל הנחלים הולכים אל הים"
"צופן התקווה - העץ משתוקק להיות כסא, והכסא משתוקק שישבו עליו"
"צופן התקווה- מימין הצצבעים החמים משמאל הקרים והאיזון? שביל הזהב"
"צופן התקווה - החם הקר ומה שבינהם"
"צופן התקווה - העץ משתוקק להיות כסא, והכסא משתוקק שישבו עליו"
12. קמפיין דינמי- ציור משותף בהפקת ארועים וביתנים, זאת הדרך השיווקית הרצויה, כי היא מאככת את הקונה והמוכר ופותחת פתח לדיאלוג, במקום הדורסנות של "תקנה"
הנשיא הרצוג מביע את הקו האישי שלו
ראש עיריית ירושלים, משה לאון ורעייתו משתפים פעולה
הרה"ג גרוסמן
סבר פלוצקר
שרי אריסון
דני קושמרו
13. הכתבה בלוס אנג'לס על הפרוייקט החדש שלי "סטורי בורד התקווה" לפרוזדורים של מבני ציבור
הערה: בגלל ריבוי העבודות , לבלוג זה ייקח זמן להכיל את צורתו הסופית
תם ולא נשלם, כי לא רק שאין שלמות בעולם אלא שבכל דבר המגיע לשלמות דבק החיסרון (בשם המהר"ל מפראג)
Comments